1001 de belele (de avut într-o viaţă) I

Partea I

Am un prieten. Real. Cel puţin unul… Şi ştii ce i s-a intâmplat?

1001bll1El are prostul obicei de a fi bun. Nu chiar ca pâinea caldă, dar orişicât… cam cât  tu şi cu mine la un loc. L-am mustrat adeseori, spunându-i că e prea darnic, generos, altruist. Ce-ar fi dacă toţi am fi ca el? Unde-am ajunge?

Numa’ că vezi tu? Hazardul nu iartă; şi nu l-a iertat nici pe el. I-a scos în cale un negustor care avea o prăvălie online.

Şi i-a spus negustorul: «Tinere, ai şansa aproape unică să plăteşti mai puţin decât in visul tău pentru o sumedenie de gadget-uri! Nu rata şansa asta!». Şi negustorul se făcu nevăzut…

În bunătatea lui, şi mânat de curiozitate, taman ca-n poveste, prietenul meu a săvârşit actul necugetat de a face o vizită în prăvălia cu pricina. Şi când-colo, ce să vezi ? Tablete, telefoane, calculatoare portabile, camere foto şi tot ce-ţi mai poftea inima, toate la 10% din preţul lor obişnuit…Măi, să fie! Ba mai mult, existau şi mărturii ale unor persoane cât se poate de reale pentru mediul virtual, care-ţi zâmbeau fericite, ţinând în mână obiectul valoros cumpărat pe 2 lei; şi puteai citi cum singurul lor «merit» era că au licitat produsul. Asta înseamnă că au cumpărat nişte «jetoane» care îţi dau dreptul să intri în horă…

Asta era prea de tot! Şi prietenul meu, s-a hotărât să încerce: şi-a deschis cont, a cumpărat jetoane în valoare de un salariu lunar în Pakistan şi a lansat roata norocului, pariind pe 13,58€ un smartphone care făcea cam de 50 de ori pe-atât!

V-am spus doar că prietenul meu are un suflet bun; aşa că, precum in filme (alea americane în special), norocul i-a surâs şi l-a făcut mai bogat cu un telefon deştept! Şi uite-aşa, s-a convins nu numai că viaţa e frumoasă şi merită trăită, dar şi că, dacă eşti bun, atunci şi destinul va fi bun cu tine la rându-i!

Fals! Destinul nu numai că i-a copt-o, dar l-a mai şi pus să plătească telefonul câştigat atât de lesne …pesemne că hazardul nu prea obişnuieşte să facă cadouri (îmi spune cineva cum putea fi evitată cacofonia asta?). Cum aşa?! Păi, uite cum: ştii tu vreun întreprinzător care aduce bani de-acasă ca să îţi facă ţie daruri scumpe? Eu nu cunosc nici măcar unul! Dimpotrivă, el va căuta să se îmbogăţească de pe urma nevoilor tale… de bază sau închipuite.

Tema pentru acasă este să dibuieşti mecanismul înşelăciunii pus la cale de negustor şi să găseşti un antidot la bunătatea vecină cu naivitatea, a prietenului meu.

                                                                                                           FARINGOSEPT FILMAT

Lasă un răspuns

