‘A mai clătită scumpă din galaxie

clatita (1024x501)Te-ai întrebat vreodată care-i ‘a mai scumpă clătită de vânzare? Un fel de vuitton al clătitelor? Sau n-ai astfel de curiozități? Dar pe tine, mă rog, ce te preocupă? Hai, că ți-am pus atâtea întrebări, fără să-ți dau ocazia să răspunzi!

Te-ascult! Și te-ascultă și chinezu’, nu uita!

Eu n-am avut plăcerea să mă înfrupt din cea mai scumpă clătită și, sincer să fiu, nici n-aș încerca! Fiindcă cineva mi-a povestit din ce-i alcătuită…ei, din ce? că doar nu e șaorma! Făina, lapte, ou. Da! Aia de la mama de-acasă! Da’ aia de la picioru’ Turnului Eiffel e doar praf! Praf și apă chioară. Important e că-i caldă și miroase bine. A capitalism. Feoce. Atât de feroce încât profitul este mai mult decât maximizat. Iată cum :

Ai o clătitărie. Și poftă de înavuțire. Deci, cum faci? Păi, simplifici la maximum procesul de producție și rentabilizezi afacerea: oul din rețetă, nu mai e ou, ci praf…de ou sau de orice altceva cu gust de ou! Laptele nu-l mai torni din cărămidă, ci îl presari, că-i praf și ăla. Făina-i toată un praf, iar apa…n-au inventat aștia încă apa sub formă de granule, dar nici departe nu-s! Da’știi care-i culmea? Că toate prafurile de mai sus sunt gata amestecate, în același ambalaj; tu nu tre‘ să torni decât apă și compoziția-i gata! Pac! o întinzi în tigaie și mai torni crema de ciucalată, că aia are multe vitamine, și mănânci sănătate pe pâine! Asta n-ar fi atât de grav,  dacă n-ai plăti scump acest « lux»: după zvonurile care-au ajuns la mine, vreo 4€ bucata.

Dar când o dai pe gât și caști gura la monstrul de oțel de Galați, parcă-i  ‘a mai bună clătită din lume, ce dacă-i doar praf în ochi?

Toate ca toate, dar dacă mai stai și la coadă pentru o poșircă, atunci chiar că mai bine mergeai în tabără la Azuga, că măcar acolo aeru-i mai curat și laptele mai lichid.

Acum că tot am vorbit despre bunătăți, mi s-a ridicat apetitu’ și mă gândesc să vorbesc cu un inginer molecular să punem mână de la mână și să inventăm sarmaua praf, că pizza cu sarmale există deja! Doar în preajma Crăciunului (sau a Paștelui) și doar în București! Așteptăm provincia!

P.S. N-ai niște prafuri? Pentru mama mare, da!

Lasă un răspuns

