Ce fac angajaţii la serviciu, când nu muncesc?

work break

photo credit: daily sunny via photopin cc

Managerii care cred că angajaţii de care răspund ar trebui să muncească în continuu, cele 8 ore pe care le petrec la serviciu, sunt cel puţin naivi. Nici măcar ei nu se comportă în acest mod, dar unii chiar nu îşi dau seama că în ziua lor la serviciu au momente când îşi reîncarcă bateriile şi nu sunt productivi în sensul tehnic al cuvântului.

Este un fapt bine ştiut, dovedit şi documentat, acela că puterea de concentrare umană este limitată şi că acest lucru are influenţe în lungimea duratei de concentrare de la persoană la persoană, cât şi în calitatea lucrului pe care îl desfăşoară. Acest fapt determină natura fragmentată a muncii, pentru că pauzele au rolul de a ne pregăti pentru un nou episod de concentrare.

Haideţi totuşi, mai în glumă, mai în serios, să vedem ce fac oamenii la serviciu, când nu muncesc?

  • Vorbesc la telefon. Cu prieteni, cu rude, cu învăţătoarea, cu doctorul de familie, cu oricine. Aşadar, dacă îi vedeţi pe coridoare, în cotloane ferite, cu telefonul la ureche, zâmbind, să ştiţi că nu e în interes de seriviciu.
  • Fumează. Şi în timp ce fumează vorbesc la telefon, sau,
  • Vorbesc cu colegii de birou. Iar dacă au vorbit deja cu colegii de birou, vorbesc şi cu colegii din biroul vecin, apoi merg la etajul următor, să le zică ceva şi colegilor de la marketing.
  • Plimba acte între birouri. Multe acte, drumuri lungi. Iar în timp ce le înmânează, vorbesc . Chestii personale.
  • Stau pe facebook. Des. Iar dacă nu pot pe calculator, verifică post-urile pe telefon.
  • Activităţi de mentenanţă: manichiură, machiaj, curăţare laptop de praf, de documente inutile, plata facturilor online, cumpărături online, etc.
  • Merg la masă, iar acolo vorbesc. Tot chestii personale.
  • După masă mai servesc un filmuleţ de pe youtube, sau niţel facebook, că tot sângele s-a dus din creier în stomac şi nu se pot concentra.

Şi aş mai putea să mai enumăr câteva activităţi, dar nu vreau să îi bag în spital pe domnii manageri de mai sus, care acum deja umblă bezmetici prin birouri să îşi supravegheze angajaţii.

Totuşi, vă recomand un studiu ce priveşte energia şi timpul petrecute muncind şi legătura lor cu productivitatea, aici. Un studiu ce povesteşte despre energia pozitivă şi despre ritualuri ce ajută la creşterea acesteia. Astfel, nu are nici un sens să ţineţi cronometrul în mână în timp ce angajaţii voştri muncesc, ci mai degrabă să vă întrebaţi dacă aţi făcut vreodată ceva pentru a creşte energia pozitivă la lucru, astfel încât să înregistraţi o productivitate crescută. Pentru că energia investită într-un proiect e mult mai importantă decât timpul petrecut muncind la el. Sigur, există termene de respectat, însă multe lucruri pot fi facute mai repede şi mai bine prin exploatarea puseelor de energie creativă, decât prin folosirea biciului.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s