Arte frumoase… Care dintre ele?

Arte frumoase - prelata cu bureteRevin în forță cu o întrebare încuietoare: cât te costă să te lași prostit?

Un prim răspuns ar fi: depinde de cât de « neprost » e cineva…

Dar să intru în miezul problemei. Direct de la corespondentul nostru din străinătate, ne-a parvenit o informație care arată că un așa-zis artist plastic a expus cu prilejul unui festival de film, undeva în Occident, o parte din capodoperele sale. Bun. Până aici, nimic interesant; mii de artiști, chiar și neplastici, expun și se expun zilnic pe tot mapamondul.

Aduc în discuție acest caz întrucât mi-au atras atenția lucrările maestrului. Pentru a nu fi acuzat de rea credință și denaturare a adevărului, fie el și artistic, te jignesc cu două imagini ce reproduc fidel imensul talent de care un nene cu penson dă dovadă.

Te invit așadar să arunci o privire peste emulațiile acestui Luchian al lor și să-mi spui dacă mă găsești nebun când strig: « E ZEEEROOO ! » Nul, adică.

Arte frumoase - triunghiul misteriosNu-ți ascund faptul că n-am obișnuința să fiu critic de artă, dar îmi place să cred că orele de desen de la școală chiar mi-au folosit la ceva (din cum desenez, n-ai zice!)…măcar la a putea recunoaște un impostor care tuflește două bidinele cu culoare, iar câteodată mai și lipește o bucată de burete din pubelă pe o prelată, totul pentru a te da pe spate cu talentul său abscons. Atât de abscons, încât e inexistent. În schimb tupeul și nesimțirea, dau pe-afară. Altfel nu pot să-mi explic curajul de a ieși în public cu niște pânze murdare și-atât! Care pânze, murdare fiind, sigur că nu pot avea aceeași valoare cu o pânză nou-nouță, numai bună de pictat…

Eh, vezi tu, tocmai aici am vrut să te-aduc: să ieși cu scursurile tale în văzul lumii, deja nu-i frumos!, dar să mai și îndrăznești să pui un preț pe gunoiul tău, mi se pare că face de-o execuție în piața publică! Păi, stai nene, drept cine ne iei?!

Arte frumoase - pastel fara noimaTe invit să-ți dai cu părerea în scris la poșta redacției despre cam cât fac lucrările cu pricina…rectific: cât cere bufonul cu aere de artist pe fiecare dintre ele? Și dacă te crezi perspicace, lovește-ne și cu semnificația triunghiului negru! indiciu: nu e al Bermudelor, e un altul…

Cea/cel care va da un răspuns cât mai apropiat de prețul cerut de mujic, va primi din partea mea o invitație la cină dacă e fată și felicitările mele dacă-i băiat!

2 gânduri despre „Arte frumoase… Care dintre ele?

  1. Pingback: ARTE FRUMOASE…PREȚURI UMFLATE | Spiţeria lui Nilă

Lasă un răspuns

