Dragul meu prieten, Pompiliu

Mercedesa!M-a bucurat foarte mult decizia ta, de a nu mai folosi mașina costisitoare și scumpă, și de a achiziționa una care să coste puțin, să consume puțin, și să polueze și mai puțin, chiar dacă e la mâna a doua. Trebuie să recunoști că mertz-ul, de care erai atât de atașat, e o mașină mult prea puternică și scumpă la întreținere pentru nevoile, respectiv finanțele tale. Bravo! E mare lucru când cineva abordează traiul minimalist și renunță la acele lucruri ce îi alimentează vanitatea!

Totuși, am înțeles că nu ești pregătit să o vinzi încă. Înțeleg, este o încărcătură emoțională acolo, o relație, o poveste de iubire. Uite, îți spun ca de la prieten la prieten, că există variante; nu trebuie neapărat să o vinzi. Acum ai ocazia să transformi această mașină, dintr-un pasiv, într-un activ. Da, ai citit bine: un activ! Asta înseamnă să nu mai suporți cheltuielile cu ea, ba chiar să încasezi chirie de pe urma ei.

Ai sa te intrebi: “Bine, dar cum? Cine va dori să o închirieze?”. Ba, mai mult, vei deveni suspicios. Cine va putea să aibă grijă de ea, la fel cum aveai tu, cu duioșie și tandrețe? Nu te mai zvârcoli, Pompiliule, chinuindu-te cu întrebări inutile. Află că acea persoană este chiar cea care așterne rândurile acestea pe hartie. Nu trebuie să te rușinezi să mi-o ceri. Voi avea eu grijă de ea!

Chiar dăunăzi mă gândeam, cum pot eu să îi fiu de folos mai bine prietenului meu bun, Pompiliu? Așa că m-am așternut la făcut calcule: pentru așa o mașină, revizia ar fi undeva pe la 350 euro, apoi ar mai fi și impozitul, vreo 220 euro. Deci, 570 de euro. Nu e exagerat! Pac, o luăm!

Dar stai, că e și RCA-ul. Cât poate fi? Vreo 180 de euro. Nu mai punem CASCO – că avem grijă de ea. Și pe lângă asta, trebuie făcut ITP-ul anul ăsta, deci 50 de euro în plus. Pompiliu, sper că n-are nimic de reparat la ea, că deja am ajuns la 800 de euro și încă n-am pus chiria. Așa, ca pentru prieteni, o lăsăm la 1000 de euro pe an, nu? Hait! Am uitat motorina! Cât consumă un mertz? Oare îmi ajung 100 de euro pe luna pentru motorină? Pfuuu… 1200, cu 800 și cu 1000, fac 3000 de euro pe an!

Pompiliu, uite ce e! Esti prietenul meu, te apreciez, vreau să te ajut, dar nu așa! Nu pot să o primesc! Mi-e dragă și mie mașina asta, o știu de când era nouă, dar nu pot în condițiile astea, nu te supăra! Te rog, te implor, mai vorbește și cu altcineva!

Ei nu! Că nu e cazul să mă judeci, acum că ți-am spus că am dificultăți. Că nu am. Doar că, nu simt eu că pot intra într-o relație atât de serioasă în momentul ăsta. Sigur vei înțelege!

Și dacă nu… Dacă nu,… Ei bine, dacă nu, poți să ți-o bagi undeva! Că așa-mi trebuie, dacă m-am înhăitat cu indivizi cu pretenții de milionari!

Hai sictir!

Lasă un răspuns

