A fi sau a nu fi…îndopat?

Nici că puteam alege o perioadă mai propice dezbaterii acestei teme, decât acum, imediat după sărbători. Așadar, începem cu un sondaj: v-ați îndopat sau nu prea?

Cum cu ce? Cu de toate: jucării și bucurii, SMS-uri trimise dintr-un click tuturor celor din lista de contacte, piftie și mâncare aburindă, urări și reproșuri, somn de voie și leneveală de nevoie în fața micilor ecrane și multe alte lucruri care nu se înscriu în lista relativ scurtă a nevoilor profund umane? Dar cu obiectivele pentru un viitor nu prea îndepărtat dar neprecizat, cum stați? O să învățați germana sau măcar latina, că-i mai rudă cu noi, sau o să fiți doar mai bun ca în trecut și gata?

Asa-i că v-am cam enervat cu intruziunile mele? Nu-i nimic, că nici mie nu mi-e ușor să diger tot ce-am ingerat, să zâmbesc atunci când, de fapt, aș da vreo două cui mă calcă pe bombeu, să fug de rahatul neturcesc vândut la kilogram pe micul ecran, să mă țin odată naibii de ceea ce-mi propun…

Îi greu, dom’le, ce mai…

Da’ auzi? și dacă ar fi ușor, n-ar fi fain? Păi nu prea, că atunci să fii mediocru ar însemna să știi câteva limbi străine, să ai preocupări înalte, să mănânci sănătos și doar cât ai nevoie, să ai un corp tonifiat …

Și unde am ajunge în ritmul ăsta, dacă și Eusebiu de la patru, de care obișnuiai să râzi că e un fraer, ar face ca mai sus? Concurența, o fi ea bună în capitalism, da’ nici să ți-o ia prea mulți înainte…mai ușurel, așa, că viața de aia e făcută, să mai ne distrăm și noi, că de muncă suntem sătui de cât au muncit înaintașii noștri…

De fapt, pilula de azi se vrea un îndemn, o încurajare pentru cei care și-au propus marea cu sarea în 2016: dați la vâsle, nu sunteți singuri! Iar dacă ceilalți mai continuă să se îndoape, oricum ne scufundăm cu toții, dar măcar pe genericul de final o să fiți trecuți la „ză gud gaiz!”

Brava și la mai mare!

Lasă un răspuns

