INCREDIBIL! ȘOCANT! SENZAȚIONAL! … Hai sictir!

Natural. 102,1%.

Nu știu alții cum sunt, dar eu mă pot spăla zilnic și nu mă plictisesc. Pot dormi cate 56 de ore săptămânal și nu-mi vine acru. Pot să conduc 300 de km fără pauză, dar nu e recomandat.

Dar sunt și chestii care mă încântă la început, dar de la un moment dat mi se ia!

Filmele cu cichi cean și vandam. Acu’ niște ani, când cititorul de VHS-uri își făcuse ceva mai larg apariția în târg, vedeam un film cu caratiști și povesteam entuziasmat o săptămână despre el, ilustrând cu mâinile și picioarele ce făceau invincibilii eroi pozitivi. Anii au trecut și… mi-a trecut. Azi nu m-aș uita la Steven Seagal decât  dacă ar fi în 8D.

Pe urmă au venit reclamele. Alea de la italieni și de la nemți. Mamăăă…ce ciucalate bune făceau ăia! Da’ ce gagici faine mâncau ciucalata…oho!

Vremea a trecut, și azi, când îmi sar în ochi reclame, nu mă pot împiedica să gândesc: „ce minciuni, ce făcătură, arată bine dar e totul fotoșopat ca să-ți umezească papilele gustative!” Mai știi câtă umplutură se revărsa din croissant-ul din reclamă? Dar în realitate?

A fost și era pepsi…un pepsi pe vremea când gemeau galantarele de sardine și atât, iar supermarket-ul era sinonim cu OZN, avea un gust… Ah! Mai tare ca quick-ul! Azi îl boicotez fiindcă mi se pare o poșircă, mai ales că înțeleg din ce e făcut. Din rahat, cum din ce? Că doar nu din portocale negre!

De messenger nu mai vorbesc, deși n-am fost niciodată un împătimit. Azi geme netul de soluții de comunicare instantanee. Și? Ai senzația că avem mai mulți prieteni de nădejde?

Și lista e lungă…

Printre lucrurile de care m-am săturat ca de mere pădurețe (deși abia dacă am mâncat două în viața mea) se numără câteva cuvinte care mă calcă de-a dreptul pe nervi: senzațional, incredibil, șocant, exclusiv și 100% natural.

Utilizate în mod hiper-excesiv, pentru mine și-au pierdut de tot sensul și valoarea! Îmi vine în minte de fiecare dată un așa-zis ziarist de la “The Sun”, care povestea cum născoceau ei titluri atrăgătoare și cum exagerau voit anumite chestii, cu scopul declarat de a vinde mai ușor gunoiul. Băi, nu le mai cred! Da’ deloc! Am ajuns la stadiul în care, pentru mine, sunt semnale de alarmă: Atenție! Ciumă! Și fug naibii de ele! Adică au exact invers efectul scontat.

Următoarele pe lista sunt mail-urile în care o tanti îți face Sssst! cu degetul la buzele-i senzuale și citești: „Atenție! Oferta exclusivă doar și numai pentru tine!”. Ba mai mult, există și varianta TV pe același principiu. Îmi vine să le dau cu ceva în cap fiindcă ei mă cred suficient de prost încât eu să-mi țin gura ca în fața unui secret, în timp ce ei îl strigă în gura mare. E absurd și penibil. Oricât aș încerca să intru în convenție și să-mi zic că e doar o reclamă, tot îmi vine să-i batjocoresc!

Acestea fiind spuse, am o curiozitate: oare câți mai pun botul la ele? Or fi mulți?

Citesc fără să vreau că nu știu ce fotbaliști români au fost ușor furați în Kazahstan. Mare șmecherie…de parcă nu noi am inventat furtul!

Dar autorul nu s-a putut abține și a scăpat un „șocant” pe undeva în relatarea lui. Mi-i și imaginam pe futboleorii noștri cum stăteau muți la întrebările poliției, fiind în stare de șoc și sub transfuzii. Pe urmă, a venit o echipă de psihologi de la NASA ca să-i dez-șocheze.

Băi, fraților, șocant e ce se întâmplă în Siria! Șocant poate fi cât rezistă nesimțiții din politică în funcții fără să-i dea nimeni jos! Șocant e că firea candidează și mai și câștigă. Deși, în cazul asta nu sunt sigur dacă e șocant sau ar trebui să fie previzibil la câtă minte au unii cu drept de vot.

Dar că le-a furat banii, poate fi șocant? Să fim serioși! Ce? Numa’ pe Kardashianca s-o jefuiască la Paris?

 

Lasă un răspuns

